Jakie zalety i wady mają poliuretanowe tuleje
Jednym z najważniejszych podzespołów każdego samochodu jest zawieszenie, to ono właśnie jest odpowiedzialne za komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Zawieszenie jest złożone z wielu różnych elementów, w tym także z tulei stalowo-gumowych, których zadaniem jest tłumienie drgań. Taka gumowo-stalowa konstrukcja najczęściej jest używana, i przy zwykłej jeździe w zupełności się sprawdza. Ale jeśli ktoś ma zamiar trochę więcej wycisnąć z posiadanego auta, to zastanowić się może nad wymienieniem tych części. Coraz popularniejsze się bowiem stają producent tulei poliuretanowych produkowane z mocnego i wytrzymałego tworzywa sztucznego. Na początku może się wydawać to małym nieporozumieniem, bo przy terenowej lub sportowej jeździe są przecież ogromne przeciążenia. Ale akurat poliuretan doskonale sprawdza się w takiej roli, gdyż jest wytrzymały i odporny na drgania przy jeździe. W praktyce jest dużo wytrzymalszy niż guma, która w ekstremalnych warunkach może popękać, powodując problemy z jazdą. Wyścigowi kierowcy cenią sobie tego typu tuleje również za znacznie większą stabilność prowadzenia, co w ostatecznym podsumowaniu przełożyć się może na sukces lub porażkę. Lecz aby te elementy spełniały swoją rolę, to trzeba je bardzo dokładnie dopasować, bez żadnego luzu między elementami. Dlatego też niezwykle istotne jest, żeby producent poliuretanowych tulei wykonał je precyzyjnie i dokładnie. To będzie miało oczywiście przełożenie na ceny, ponieważ za takie tuleje zapłacić trzeba więcej niż za gumowe.
+Tekst Sponsorowany+